آیا به مشاوره نیاز دارید؟

تماس بگیرید
0912-1248568021-66564962021-09124687569021-66564962

ارسال پیام در تلگرام

قوانینی که یک حسابدار الزاما باید بداند

قوانینی که یک حسابدار الزاما باید بداند

قوانین حسابداری

قوانینی که یک حسابدار الزاماً باید بداند عبارتند از موارد زیر :

۱- استانداردهای حسابداری

استانداردهای حسابداری، چارچوب اصلی فعالیت حسابداران را مشخص نموده و بیان می کنند که حسابداران در موارد گوناگون چه رفتارهایی باید داشته باشند، چه ثبت هایی صادر کنند.

۲- قانون مالیات های مستقیم

از جمله  موارد مالیات حقوق پرسنل، مالیات اجاره، مالیات عملکرد و … می باشد. یکی از بهترین منابع درآمد برای حسابداران فعالیت در زمینه مسائل مالیاتی از مشاوره مالیاتی و تهیه و تنظیم اظهارنامه می باشد و آشنایی با قانون مالیات های مستقیم لازمه کار یک حسابدار حرفه ای می باشد.

قوانین حسابداری

۳- قانون مالیات بر ارزش افزوده

از جمله جدیدترین منابع درآمد کشور، مالیات بر ارزش افزوده می باشد که قانون مربوط به آن از چندین سال پیش تصویب شده بود ولی اجرا نمی شد. با برنامه ریزی های انجام شده، اجرای این قانون از مهر ماه سال ۱۳۸۷ آغاز شده است و تاکنون بسیاری از افراد در جایگاه فعالان اقتصادی و حتی مصرف کنندگان نهایی کالا و خدمات بخشی از درآمد خود را بابت مالیات ارزش افزوده و عوارض پرداخت کرده اند.

۴- قانون کار

قانون کار تعیین کننده ضوابط بین کارگر (کارمند) و کارفرما و شرایط محیط کار آنان می باشد. مفاد این قانون باید در زمان عقد قرارداد، تعیین حق و حقوق پرسنل، حق و حقوق کارگر و کارفرما نسبت به هم و … در نظر گرفته شده و در روابط بین آنان لحاظ شود.

۵- قانون تامین اجتماعی

در این قانون حق و حقوق کارگران و کارفرمایان نسبت به هم در خصوص مواردی مانند بیمه، بازنشستگی و شرایط آن، از کار افتادگی و شرایط آن، درمان و .. بیان شده است. از جمله مهمترین موارد این قانون بیمه پرسنل می باشد که حسابداران حداقل یک با آن برخورد دارند (در زمان محاسبه حقوق و سهم بیمه پرسنل).

۶-سایر قوانین و قواعد

قانون تجارت

قانون چک

قانون مدنی کشور

قانون تجارت الکترونیکی

قانون مجازات اسلامی

قوانین بودجه و …

.

موضوعات مرتبط :

خدمات مالیاتی قصر حساب نیکان

  بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =